Sunday, June 26, 2011

cara senang nak belajar bahasa asing

salam untuk semua. first,jom kita tengok video ni dulu.
haaaa.dapat paham tak dia cakap ape? orang dalan video ni merupakan orang arab tetapi fasih cakap kelantan. orang cakap ape, 'kecek kelate'.huhu.ha dia 'teror' tau. kalau kita nak faham sesuatu bahasa walaupon bahasa asing,kita kena kawan dengan orang yang paham bahasa yang kita nak belajar. maksodnye, kalau kita nak paham bahasa arab, kita kenala kawan dengan orang arab. kalau nak paham bahasa kelantan, kawan dengan orang kelantan. kalau nak paham bahasa inggeris,kenala kawan dengan orang yang pandai cakap inggeris. senang je kan?? hehe.
 kita tak payah la nak segan2 dalam menuntut ilmu.orang zaman dulu2 cakap,takde istilah malu dalam menuntut ilmu.so lepas ni, jangan la kita malu2 nak belajar bahasa orang lain.bahasa kedah ke. ok.sekarang aku nak pi menuntut ilmu ungs2050.hari selasa final exam.bye2 :)

p/s:kalau mrDaos nak paham bahasa jawa,kenalah kawan dengan orang jawa.hahaha.maksodnye,aku la tu orang jawa :P and aku plak kena belajar bahasa melaka ke?? =.='

1 comment:

missNick said...

betul tu....kalau hari2 kita dok dengar n berkawan dgn mereka.....lidah kita pun dh tak berbelit2 dh kalau nk cakap bhsa lain...