Friday, April 22, 2011

kuih karipap air tangan aku :)

salam n selamat petang :))


cuace kt puchong sekarang tgh hujan..alangkah nikmatnye klu dpt air panas+kuih karipap panas..hehe


maka dengan ini,,


tadaaaa!!!!


terhasillah karipap panas yg aku buat seorang diri..fuhhhh~penat deh..xde sape tolong..huhu..ok..niat nk wt karipap ni memg da lme terpendam..lg2 tgh cuti cmni..xtw nk wtpe..then,,aku pon suarakn lah hasrat hati aku kt mak aku..cewaaahhh..


then b4 mak aku g keje kol 2 td,,mak aku ulikanlah tepung dlu..huhu..aku xde bakat lg dlm menguli tepung ni..ble mak aku g keje,,mle2 aku pon wt la inti karipap dlu..inti tuh berisi daging dan kentang..haa..cmni la inti daging dan kentang yg aku msk..menarik x?? :P
leps tu,,start la operasi utk membuat karipap..mle2,,agk payah la coz da lme cuti n da lme x buat kuih..jdila yg buruk2 n cacat2 blke..haha..tp ble lme2 wt,,ok gk la..n aku rse cntek kot aku wt!!hahaha..perasan..
hahaha..haaaaaa...cntek x aku wt???cntekkkkkkk knnnnn???hahaha..xde keje la..then tym tgh wt tu,,bru aku pasan yg inti daging da hbes..tp tepung byk lg..nmpknye aku kne gne sardin plak tok jd inti..so,,kne la msk sardin plak..haishhhhh..pent n byk keje plak(susa tol nk msk +_____+)
setelah aku berusaha gigih,,maka siapla inti sardin aku..hehe..berjye!!k2..truskn wt karipap b4 mama abah blek..go2!!hehehe..dlm kol 5 cmtuh,,brula siap sume karipap..jeng3!!!!
ha..nmpk sedap x??terliur x??hehe..k..yg ni aku goreng 1 pinggan je coz aku nk rse..not bad..sedap gk la..alhmdulillh,,berkat aku wt,,aku dpt siapkn sebyk 50-60 ketul karipap..da adk-bradik ramai,,so kne la msk byk..klu x t,,gado je..hehe..k,,da nk pkul 6..i need to go..t mama abah blek n kne gorengkn tok dorg plak..bye2 sume..salam :))

6 comments:

Pwincess said...

ARRR ! sedap nye currypuff . HHE

Ferfarfer said...

p/s pg td my friend said that sardin sdap bcuz ada ulat dlm nyer... errr n tuna sdap sbb ada daging tikuz.

Nina Azriff said...

pandai ah awak buat acuan tuh elok je :)

ChocoStrawberi said...

@cikkacak:hehe.jom join mkn! :D

@ferra:erk,,seriously??btol ke ni??

@nina:huhu..bru bljr2 wt..ok sket la..thanks 4 d' comment :)

apislerr said...

mmmesti sdp kn?

apisv2.com

ChocoStrawberi said...

@apsiv2:klu nk tw,,kne rse la..hehe