Tuesday, March 1, 2011

BERBAIK2 ADALAH JALAN TERBAIK :)

salam n selamat malam semua..

ttbe rse nk share somthing smpne awl buln ni..today 1 mac 2011 kn??so nk relate kn kt cni is,,buln bru n aku pon nk ubah hti jd baru..huhu..bukn mksodnye aku kuarkn hati aku n ganti ngn hti len..tp mksod kt cni is aku nk bersihkn hti aku n ubah ke arh lg bek..buln bru,,n hopefully hti aku pn jdi bru dgn kebaikan2 tnpa hasad dengki,,iri hati,,o penyakit2 hati yg len..aku hrp hti nih juga akn sntiasa berfikiran positif n dpt bwk aku ke jln yg di redhai-Nya..

maybe ade org yg aku da sakitkan hati tnpa sedar o xsedar o wt prkre2 yg seumpamanye,,so,,aku mnx maaf byk2..ataupon,,myb ade org slh sgke kt aku n rse sakit hati ngn aku..pe2 pon,,aku mnx maaf gk..klu ade pape x puas hati ngn aku,,bley la gtw aku n kte akn bincgkn ikut cre org dewasa..bukn cre org yg x matang o cre men tarik2 rambut tym kecik2 dlu..huhu..ok??senyum!! :)

ne tw ade org still ingt slh aku yg 10 tahon yg lalu ke en..smpi skrg x puas hti ngn aku,,bleyla gtw aku..huhu..jgn risau..aku x mara pon..hehe..n aku lg suke org teros terang pe yg dy x puas hati ngn aku..tp bincang la cre bek..myb ade slh phm ke..n aku rse gembira org maafkn aku di smping aku maafkn org len..btol kn?? ^^,

jadi,,tok readers2 gk,,klu ttbe tgh sakit hti dgn kawan ke,,o x puas hati o ape2 perasaan yg x elok kpd som1,,berbaik2 adlh jln yg terbek..i'Allah..

kt cni,,akun nk share 1 hadis Nabi Muhammad S.A.W,,
“Sesungguhnya di dalam diri manusia itu ada seketul daging.  Apabila daging itu baik, maka baiklah seluruh anggota.  Dan apabila daging itu rosak, maka rosaklah seluruh anggota, ketahuilah itulah hati.”  
Hadith riwayat Imam Bukhari dan Imam Muslim.

moga kte akn slalu berada di bwh naungan-Nya..AMIINNN :)


p/s:ttbe mood nk mnx maaf..huhu :)

No comments: