Monday, September 26, 2011

kita merancang,Tuhan yang menentukan

ya Allah,
Engkau tahu banyak mana usahaku,
Engkau tahu ape yang aku mahu,
Engkau tahu ape yang terkandung dalam hatiku,
Engkau tahu ape yang aku hajatkan dalam setiap doaku.


ya Allah,
jika itu keputusanMu,
kau redhakanlah hatiku,
mudahkanlah urusanku.

ya Allah,
jika itu yang terbaik untukku,
kau tenangkanlah hatiku,
tingkatkanlah imanku.

aku merancang,
Engkau yang menetukan,
Engkaulah sebaik-baik perancangan,
Engkau tahu ape yang terbaik untukku,
tentukanlah sebaik-baik keputusan dalam hidupku.

siapa aku untuk melawan arahanMu,
siapa aku untuk mengubah takdirMu,
siapa aku untuk menentang perancanganMu,
siapa aku untuk berpaling dari agamaMu,
siapalah aku......

aku hanya hambaMu yang hina,alpa,lalai dan sering melakukan dosa.
ampunkan aku :'(







No comments: