Tuesday, February 21, 2012

Surat Untuk Awak........



Assalamualaikum sebagai pembuka bicara...


untuk kamu yang bernama ___________,


sebelum saya membuka bicara,
sebelum saya mengatur kata-kata,
sudila kiranya saya memohon maaf di atas ape yg terjadi.


mungkin awak pon tau ape yang hendak saya perkatakan.
saya tak tau lagi ape yang yang perlu saya lakukan.
adakah semua yang berlaku itu disebabkan saya?
jika saya yang salah, maaf saja yang mampu dipinta.


walau ape pon yang terjadi,
saya mohon kiranya awak selidik dahulu ape yang terjadi.
selidik hingga ke akar umbi supaya kita tau mana yang betul, mana yang salah.
tidak perlu kita menuding jari tanpa mengetahui yang mana yang hak, yang mana yang batil.


teringin untuk saya bersahabat dengan kamu,
untuk menjawab segala persoalan,
tetapi apakan daya,
niat baik hati ini tidak diterima.


mungkin sukar untuk awak memaafkan perkara yang sudah lama terjadi,
tetapi kita tau bahawa setiap perkara yang terjadi pasti ada hikmahnya.
saya tahu dan awak juga tahu.
hikmahnya pasti ada bila kita PERCAYA dan PASTI dengan ape yang terjadi.
pasti ada yang lebih baik dan sesuai untuk awak.
saya YAKIN :))
wish u all the best in whatever u do ;)
semoga kita dapat bersahabat sebagai saudara se-Islam.
wassalam...

sincerely,
noorsofiyyahshahiruddin


No comments: